Főoldal
Navigáció
Bemutatkozás
Dokumentumok
Elérhetőségek
Jelentkezés
Támogatás

Kutyáink

Bevetéseink
Szociális segítségnyújtásaink



Együttműködő partnerek
Támogatóink
Eszközeink
Online felhasználók
Vendég: 1
Nincs Online tag

Regisztráltak: 14
Nem aktiváltak: 0
Legújabb tag: Lacy
Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Kattints ide!

Elfelejtetted jelszavad?
Kérj újat itt.
Szociális segítségnyújtásaink
2010.

2010.05.15. - Szociális ellátás - Tatabánya
12:30 körüli időpontban Egyesületünk egyik tagja értesítette az Ügyeletest, hogy a Vasútállomáson egy súlyosan sérült, véres ruhában fekvő hajléktalant talált.
A kiérkező járőrpár miután megbizonyosodott a sérült lerobbant állapotáról, illetve arról, hogy már a kórházban ellátták a sérültet.
Az Utcai Szociális Segítőkkel leegyeztetve a Hegy utcai nappali melegedőbe lett elszállítva a középkorú férfi.

2009.

2009.11.08-tól - 2010.03.28-ig minden vasárnap 16:45-20:00 - Teajárat - Tatabánya
Utcai Szociális Segítők Egyesülete az utcai szociális munka részeként a téli krízisidőszakban Teajáratot működtet (1996 telétől minden évben). E szolgáltatásukkal a legveszélyeztetettebb helyzetben lévő hajléktalanok rendszeres élelemhez jutását segítik. Teajáratuk (az elmúlt évek tapasztalatai alapján) kialakított útvonallal és időbeosztással rendelkezik, mely időbeosztás lefedi a jogszabályban előírt 18 és 22 óra közötti terepen való jelenlétet is egyben. A Teajárat szolgáltatásait rendszerint 8-10 „állomáson” a hét minden napján átlagosan 70 fő veszi igénybe. Az állomások és az igénybe vevő személyének megállapítása a szeptember-október hónap során zajló feltérképezés alapján alakul ki, de a téli Krízis időszak alatt mindvégig, igény szerint rugalmasan alakítható. Jellemző módon a szolgáltatásból a hónapok múlásával nem kikerülnek, hanem inkább bekerülnek ügyfelek.
A Teajárat túl az alapvető fizikai szükséglet kielégítésén – étel, ital, stb. – rendszeres kapcsolattartási lehetőséget jelent az utcai segítők és a szolgáltatás igénybe vevői között. Az étel és teaosztást előre meghatározott beosztás szerint egy utcai munkás kolléga és egy önkéntes segítő végzi. Az önkénteseink már több éve dolgoznak velünk, a munka kezdését megelőzően egy képzésen vesznek részt, majd havonta előre elkészített beosztás szerint, önkéntes szerződéssel végzik a feladatukat. Az utcai munkások az USZSE főállású alkalmazottai, az utcai gondozó szolgálatok munkatársai. Az esti körséták alkalmával az osztási helyszíneken biztosított természetbeni juttatások mellett egyéb szolgáltatások igénybevételére is lehetőség nyílik az ügyfelek számára.
Teajáraton nyújtott szolgáltatások:
-- napi egyszeri hideg élelem és meleg tea osztása
-- ruhaosztás
-- takarók, aláfekvők, derékaljak osztása
-- elsősegélynyújtás, sebellátás (kötszer, kenőcs, láz- és fájdalomcsillapító)
-- tisztálkodási eszközök osztása (törlőkendő, WC papír, borotva, szappan, törülköző)
-- kliensek közvetítése a hajléktalan ellátás, illetve az egészségügyi ellátás felé
-- segítő beszélgetés, krízisintervenció, esetkezelés
-- információnyújtás az igényelhető szociális és egészségügyi ellátásról
-- aktuális krízishelyzet azonnali elhárítása

Teajárat elsődleges célja, hogy a téli időszakban a leginkább kiszolgáltatott személyek számára (valóban utcán élő hajléktalan emberek) biztosítsuk a minimális ételhez és italhoz jutás lehetőségét. Talán nem is kell hangsúlyoznunk, hogy mennyire komoly probléma az utcán élő emberek tragikus egészségi állapota, rendszertelen és nem megfelelő minőségű a táplálkozásuk („kukázás”).
A fent említett szükségletek közül az utcán élő hajléktalan ember számára a rendszeres étkezés megoldása jelenti az egyik legnagyobb problémát Tatabányán, mivel a hajléktalan ellátó intézményrendszer földrajzi elhelyezkedése mind több ügyfelünk számára teszi elérhetetlenné pl. a népkonyha szolgáltatásainak igénybevételét. További fontos érv a terepen működő teajárat mellett, hogy az intézményes hajléktalan ellátó rendszer szolgáltatásainak nyitva tartása nem illeszkedik ügyfeleink napirendjéhez. Tehát a napközbeni étkeztetés az utcán élő ügyfelek számára nem jelent megoldást, hiszen napközben lekötik őket az életben maradásukhoz szükséges jövedelemszerző tevékenységek, mint kukázás, guberálás, alkalmi munkák, kötelező közmunka, stb.
Vannak az utcás ügyfelek között többen is, akik korábbi a hajléktalan ellátó intézmény házirendjének megsértése miatt rövidebb-hosszabb időre, akár örökre szóló kitiltással bírnak, így nekik esélyük sincs igénybe venni az intézményes ellátást. Így nagy segítség számukra, ha az esti időszakban a pihenő ill. búvóhelyük közelében van lehetőségük találkozni az utcai munkással, közvetlenül azelőtt, hogy aludni térnének.
Legtöbbjüknek a Teajáraton kiosztott élelmiszer és forró tea jelenti az egyetlen biztos étkezési lehetőséget.
A szolgáltatás célcsoportja:
-- az utcán életvitelszerűen tartózkodó (effektív) hajléktalanok, akik éjszakáikat közterületen, vagy nem lakás céljára szolgáló helyen töltik
-- a szakellátás intézményrendszerével szemben bizalmatlanok, illetve akik ott nem kapnak a problémájuknak megfelelő segítséget

A Teajáratokról részletes dokumentáció készül, mely tartalmazza a szolgáltatást igénybe vevők névsorát, a megtett intézkedéseket, valamint az ügyfélnek juttatott adományokat.

2009.09.18. - Tatabánya, Bányász körtér
21:46-kor bejelentést tettünk a 112-re, hogy a Bányász körtéri büfé környékén egy zavart viselkedésű nő ténfereg az út szélén. Kiérkező Rendőrök igazoltatták miközben kiderült, hogy a pszichiátriáról szökött meg. A Rendőrség intézkedett a visszaszállításáról.
Megjelentek száma : 2 fő, 1 gépkocsi
Leírások
A Katasztrófa fogalma, fajtái
A Polgári védelem feladatai
A Polgári védelem fogalma
A Polgári védelem hangjelzései
A Polgári védelem jelzései
A Polgári védelem története

"A honlapon elhelyezett fotók és egyéb dokumentumok saját- (magán) célra szabadon letölthetők, de azok továbbközlése, vagy bármely egyéb módon való felhasználása csak és kizárólag a
Tatabányai Polgári Védelmi Egyesület ÍRÁSBELI ENGEDÉLYÉVEL lehetséges."
77930 látogató